Followers

sugardaddy saya

Thursday, 4 August 2011

Cara nak meredakan demam gaya terlatest dan paling cool!



Siapa suka demam? mesti takde siapa yang suka kan? termasuklah aku. Tapi sekarang ni aku telah dijangkiti virus yang paling leceh. Demam. Mungkin demam sebab Malaysia kalah dengan Singapore?

*okay. Alasan lapuk. Takde kena mengena!

Dulu masa kecik-kecik, mesti kaum ayah-ayah kelam kabut nak pergi kedai pasal korang demam semata-mata nak beli Kool Fever yang boleh ditepek kat kepala tu. Menyusahkan betul lah korang ni!
easy to use, need to throw
Dah habis pakai, kena buang. Bukan lampin pakai buang ye.

ataupun kalau nak cara ala-ala kampung, ada yang pakai ais batu dan balut pakai kain untuk tuam atas kepala. Ini ikut cara nenek-nenek mahupun atuk-atuk lah.
Mak aii, besarnya!

Kalau pakai Kool Fever, boleh pakai untuk sekali je. Habis pakai, kena buang, so kalau setahun kerap kali didatangi demam, tak ke membazir asyik pakai buang jee.. Duit pon pakai buang.

Kalau pakai ais pulak, nak kena beli ais lagi dan hanya keras dalam jangka masa beberapa minit saja. Lepas 5 minit, cair.. Tak berbaloi kot rasanya.

Tapi kini usah gusar~ macam leceh je nak ikut cara di atas.

taraaa! ini dipanggil BANTAL SEJUKK

apaa?? gambar tak clear?

Haa. sekarang clear??

Apa itu bantal sejuk? kenapa bantal? apa motif nak upload gambar bantal??

Kalau nak tahu, ini bantal bukan sebarang bantal. Bantal ni boleh reduce kan uolls punya demam tu.

How?

Cuma masukkan dan sejukkan di dalam peti ais selama 15 minit atau lebih, bantal ni boleh jadi sejuk dan tahan sangat lama. Walau korang tak letak dalam peti ais pon, bantal ni dah sejuk dah. Boleh buat tidur lagi. Tak payah nak buang-buang.

Beli 1 je, satu family boleh pakai. Duit pon tak keluar banyak.

Bantal ni pon lebih mesra alam dan boleh dibawa kemana-mana sahaja. Yelahh, demam tu bukannya boleh kita undang sesuka hati kita je.

Bukan sahaja untuk demam, tapi boleh buat legakan sakit kepala.

HD dah ada satu. Uolls bila lagi? dapatkan segera ~ :)

Bantal ni pon  terdapat dalam pelbagai corak dan warna. Tu yang HD suka :D

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...