Followers

sugardaddy saya

Sunday, 20 March 2011

Abang-abang yang baik hati, terima kasihh !!! May Allah Bless u all !!

Bertarikhkan semalam, 19 Mac 2011, pukul 12.00 pm dah ke atas . Memori sepanjang hidup ni lah bagi aku !!!

Aku and family went to uptown seksyen 24 Shah Alam . Saja jalan-jalan . Dah namanya uptown, dah sah-sah lah bukak tengah malam kan . =.=' Masa mula-mula pergi, memang semangat habis ! ( Aku kalau bab jalan-jalan ni memang no 1 lah ! pantang di offer, confirm aku bedal !) tapi enjoy kitorang x lama . :( sob3. . sedih !!!!

Nak dijadikan story . . .  Masa nak balik, kereta ku matii !!! ehh. .  silap-silap . Bukan kereta aku . Kereta my dad ler .Aku xmampu kott nak beli kereta . Setakat hotwells shell tu boleh lah . Tu pun pikir 100 kali nak bayar . ;) Bateri kereta kong derrr !!! cmna ni. . . ?????!!!!

Kitorang dah gelabah dahh. . .  Aku xtahu apa dalam fikiran diorang, tapi aku tengok ayah aku memang dah xtentu arah dah . .  Aku? ahh  . .  kau jangan cakap lah. .  segala rasa ada. (Aku darah gemuruh kott ) =.='' Ayah aku risau bukan sebab apa. Kalau kereta rosak time malam, xganggu waktu orang tido, boleh panggil mekanik delivery (ada ke?? ) . Maksud aku, kawan ayah aku lahh . . . Tapi ini . .  hadoii. . .  waktu orang dah mimpi pegi eropah dah .

tempat kejadian pertama: 
depan uptown

Nasib baik lahh ada hamba Allah yang baik hati tolong.  . . .  Ada yang sanggup bersusah payah cabut battery kereta dia, pergi ke kereta aku . Itu masa dekat uptown lagi . Tapi x sampai berapa minit, mati dekat JALAN BULAT pulak tuhhh !! (round the board). Haruu. . .  !! 

tempat kejadian kedua:
jalan bulat(round the board)

ini memang haru biru ni . Boleh pulak dia mati dekat situ . . . hadoii . .  aku buat apa? tayang muka jelahh. . . apsal korang gelak?! malu?? aku dah xpeduli dah . Aku dah terbayang-bayang rumah aku dah. Nak pergi situ jee!! Ada jugak hamba Allah yang baik hati tolong . Diorang jumping kat kereta . Siap bagi tips xnak bg mati . Toceh abang2 n pacik2 !!! :') susah kott kalau battery problem, kereta auto =.=''

And akhirnya berkat pertolongan Hamba-hamba Allah td, kereta pon bergerak membelah awan nan gelap. .  -___- Dan akhirnya sampai lah ke Traffic light depan Poli Shah alam (Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah) . .  Kereta pon menjadi senyap !! and tamat riwayat sebentar !! wahh !! lagii !!! bila nak sampai nii !!!!

tempat kejadian ketigaa!!! :
Depan Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah

dekat sini memang lama !!  dari start pukul 1 pagii . ! traffic light ni .  Memang kau pilih port yang baik punye lah kereta !! huhh ! Tunggu punya tunggu, ada lah sorang abang baik hati ni tolong, dia naik motor je. .  Dia tolong pergi stesen minyak carikan battery, tapi xde . And hantar ayah aku balik ambik kereta satu lagi dekat rumah . Sekali jalan jee abang tu cakap. Time kasih wahai abg manis! jasamu kami kenang !

Ayah aku pon jumping lah kereta Honda Accord version lama vs waja ! (ouhh. .  i really miss my Crv ) :(  And percubaan gagal !! useless !! Masa ayah aku balik ambik kereta, ada abang ni berhenti tanya kereta kenapa. Dia tolong jumping kan kereta jugak .  Wira dengan waja masuk lah kan. Tapi jumper kitorang pulak rosak . Abang tu xbawak jumper ! last2 abang tu bg nombor takaful . And on the same time, sepupu ku datang bawk kereta . Dia lah yang di usung pergi cari btry kereta waja . Tapi xjumpa pon, dah tengah malam kan. And berbekalkan nombor yang diberi, takaful tow waja ! anta ke stesen minyak terdekat . 

Yang kelakarnya, ayah aku jumping kan kereta dia, kereta lagi satu pulak xboleh hidup ! ahh sudah ! dua2 kereta xboleh hidup !! guano ?? and ada hamba Allah lagi tolong. .  Dia kata fius loggar  .  Dah direpair, Alhamdulillah, hidup jugak kereta Accord tu .Terima kasih abang ! :')

And akhirnya 5 pagi aku sampai rumah !! esoknya ahad aku keje pagi pulak tu ! memang menguji kesabaran,keimanan, ketabahan betul taw ! 

Setinggi-tinggi penghargaan kepada:

depan uptown:
-2 orang mat kelate( tny keadaan kereta. membantu jugak :) )
-abang pomen(sanggup tanggalkan battery kereta dia)
 
round the board:
-abg sarawak kott ( slanga dia) 
-pacik kereta wira yang jumping kan kereta( berjasa sangat sampai ke depan poli)

traffic light depan poli:
-abang rapid( jaket yang dia pakai. tolong hantar ayah balik rumah)
-abang waja ( tergesa-gesa) hmm .   
-abang n kakak spek . (cian tangan abang tu terkepit jumper sebab jumper kitorang rosak .)
- abang ijan ( sepupuku )
-abang mekanik :) ( sampai kereta boleh hidup :D )

eiee. .  masa nak tow kereta tu, ada kereta berhenti kat belakang kereta aku, ingat kan nk tolong ! tapi tolong apa taw?! tolong melabur !! boleh dia buang saham dia dekat tepi tu !! ( xberapa nak tepi lah ! consider as tengah jalan lah jugak !! )eiee. . pengotor gilaaa !!!! geli . then dia buat muka xbersalah terus pergi macam tu . Kalau aku dapat tangkap muka kau, mau aku buat poster tampal seluruh GIANT taw !

And aku belajar something dari kejadian ni ! check betul-betul kereta korang ! servis selalu ! tukar ape yang patut aksesori kereta tu kalau agak-agak dah purbakala tu . Jangan jadi macam aku. =.=''

And esoknya aku pergi kerja dengan mata bengkak . Slumber lah kan.. 

P/S : serius aq was-was nak naik kereta sekarang ni . Takut buat hal lagi . . . hadoii. ..   sabo jele


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...